Produkt-Update November 2024
Neuer Dialog zum Anlegen von Buchungen, Angebote erstellen, in der Übersicht fernere Vergangenheit und Zukunft anzeigen, zusätzliche Platzhalter in Vorlagen für Kalenderdaten und Vieles mehr.
From seminar planning to online booking and accounting: SeminarDesk is the time-saving and easy-to-use cloud software for managing seminars.
Get a flexible and easily customizable seminar management software that does not overload you. This seminar software will save you from creating spreadsheets and paperwork in the future.
User-friendly and clear online registration: Using customizable and intuitively navigable booking forms with cost overview.
User-friendly and clear online registration: Using customizable and intuitively navigable booking forms with cost overview.
Child’s play booking management: internal-system processing of registrations, practical booking overview and automatic dispatch of booking confirmations.
Smooth running of events thanks to optimal use of resources. Simplified customer care through optimized data management and personalized communication.
Easily generate templates and automatically send individual documents such as attendee lists, travel expense reports and certificates.
Intuitive payment process through integrated invoice generation and sending as well as import of payments. Fast accounting control through balance evaluation and payment overview.
Unsure if SeminarDesk Meets Your Needs?
Seminar planning, organization, booking and billing: The cloud software, SeminarDesk, keeps track of everything for you. The effective and clear management of events, participants, seminar leaders and bookings saves time and stress.
All prices excl. VAT
DATEV export, Online accounts for participants, Scheduled tasks for automation, SumUp integration, Online payment via Stripe, Extended API for integrations, CRM extensions, CleverReach integration
Additional users can be added for €10/month.
Booking = a person who participates in an event or has booked a stay.
DATEV export, Online accounts for participants, Scheduled tasks for automation, SumUp integration, Online payment via Stripe, Extended API for integrations, CRM extensions, CleverReach integration
DATEV export, Online accounts for participants, Scheduled tasks for automation, SumUp integration, Online payment via Stripe, Extended API for integrations, CRM extensions, CleverReach integration
DATEV export, Online accounts for participants, Scheduled tasks for automation, SumUp integration, Online payment via Stripe, Extended API for integrations, CRM extensions, CleverReach integration
Additional users can be added for €10/month.
DATEV export, Online accounts for participants, Scheduled tasks for automation, SumUp integration, Online payment via Stripe, Extended API for integrations, CRM extensions, CleverReach integration
Additional users can be added for €10/month.
Founder & Head of Development
Founder & Product Manager
Founder, Marketing & Networking
Senior Developer
Senior Developer & Process Integration
Product Updates, QA-Tester & Documentation
Content Writer & Sales
Neuer Dialog zum Anlegen von Buchungen, Angebote erstellen, in der Übersicht fernere Vergangenheit und Zukunft anzeigen, zusätzliche Platzhalter in Vorlagen für Kalenderdaten und Vieles mehr.
Veranstaltungen auf der Buchungsseite besser finden, Veranstaltungstermine im Terminkalender und der Übersicht verschieben, automatische Anpassung des Webstatus für neu erstellte Veranstaltungstermine aktivieren, Terminstatus und Veröffentlichungsstatus bequemer ändern, E-Mail-Empfänger aus allen Gäste-E-Mail-Adressen auswählen, Popups für Veranstaltungen und Termine in Veranstaltungsübersichten nutzen, die Übersicht im Ansichtsmodus „Monat“ verwenden, mehr Daten aus Personenübersichten und der Terminliste gewinnen, in iCalendar-Feeds Ereignisse als „Ganztagesereignis“ exportieren, zusätzliche Platzhalter in Vorlagen für Kalenderdaten nutzen und Einiges mehr.
Gaststatus in Buchungsübersichten sehen, Änderungen an Verpflegungseinstellungen eines Termins auf bestehende Buchungen anwenden, Sammelrechnung für mehrere Buchungen erstellen, individuelles Standard-Zahlungsziel angeben, Extrafelder über Platzhalter in E-Mails einsetzen, Zusätzliche Platzhalter in Vorlagen für Kalenderdaten nutzen und mehr.